Film - Wimbledon.


Idag såg jag på Wimbledon med Paul Bettany och Kirsten Dunst
i huvudrollerna som Peter Colt och Lizzie Bradbury.

Handling:
Lizzie Bradbury är tennisvärldens nya stärnskott. Fokuserad och fullständigt hänsynslös mot sina konkurrenter har hon på kort tid blivit medias favorit. Nu lanseras hon som vinnare av Wimbledon trots att hon aldrig tidigare ställt upp i den anrika turneringen. En som däremot spelat i Wimbledon åtskilliga gånger är britten Peter Colt. Han var en tidigare rankad som 11 i världen, men har nu halkat ner till nummer 119. För Colt är årets Wimbledon hans sista tennisturnering. Efter det planerar han att dra sig tillbaka och då försörja sig som tennisinstruktör. Men efter möte mellan Lizzie och Peter blir ingenting som någon av dem tänkt sig. Peter Colt börjar plötsligt vinna sina matcher, medan Lizzie uppvisar blottor i sin förut så kaxiga fasad...



Kommenter:
Den är en bra film. Riktigt söt också. Paul och Kirsten är båda bra skådisar men de är inte två av av de värsta favoriterna direkt. Men som sagt så är de två bra skådisar. Tennis är bland en av den roligaste sporterna. Eller inte, jag själv hatar sport. Men just den här filmen är det okej att titta på tennis eftersom det är bara EN film, inte en riktigt match haha. Samma sak om de andra filmer säger jag det här.... jag är inte bra på att kommentera. Så det är allt jag kan skriva om denna filmen. Bra och söt film. Och denna rekommenderas!

Betyg:
5 av 5.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=CjOEtOErJVY

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0