Igår hände en rolig grej på tåget.

Nu måste jag bara berätta om en rolig grej som hände på tåget igår. Det är nog det roligaste som någonsin hänt i mitt liv.

Jag, Sofia och Linda skulle åka tåget från Falköping kl 17:10 och tåget var fullt som fan. Det fanns inte en enda obokade plats till oss. Så vi tvingades sitta i café. Om vi skulle det så måste vi typ köpa något så att vi skulle kunna sitta kvar. Sofia köpte en flaska pucko till mig, för att jag var sugen på det. En annan tjej som heter Iman var också med oss. Vi satt och pratade. Efter ett tag märkte Iman att två killar glodde som fan på oss. De såg ut att vara i 18-20 ålder och de drack öl. Den ena var ganska söt och den andra var inte direkt så söt. Då sa Iman till dom på teckenspråk:
- Är ni två apor som dricker öl? Glo inte på oss. Något sånt. Jag bara satt och skrattade. Det var dumt, jag vet. Men man får vara barnslig någon gång ibland. Då höll de killarna upp tummarna åt Iman som blev irriterad och höll sin tumme ner åt dom. De killarna fortsatte att hålla upp tummarna åt Iman. Hahaha, jag bara skrattade och skrattade.
- Är ni apor?, tecknade Iman. Då såg vi att de killarna pratade något om oss, för de skrattade åt oss. Och vi skrattade också åt dom för att de var så lustiga innan. De fortsatte att glo på oss. Så jag bestämde mig för att hämnas. Jag satt och glodde som fan på dom. De såg ganska paffa ut och det såg ut som om de inte kunde glo på oss igen. Iman, Sofia och Linda skrattade åt mig. De tyckte jag var lustig bara för att jag hämnade. Efter ett tag började killarna igen glo på oss. Iman fick en idé.
- Varför inte kan jag ha på mig min solglasögon? Då kan jag glo på dom. De kommer typ inte att veta om jag glor på dom eller ej, tecknade hon. Så hon tog på sig sin solglasögon. Och gissa vad hände!? Den ganska söta killen tog den andras solglasögon och satt på sig den. Han härmade Iman, haha. Han visste att Iman tog på sig solglasögon för att de skulle slippa veta om hon glodde på dom eller ej. Därför härmade han och glodde tillbaka på oss. Vi bara skrattade och skrattade. Det var sååå roligt!!!! Till sist hoppade killarna av i Örebro Södra. Jag hoppas att vi möts igen en vacker dag. För då kan vi reta dom igen, haha.

Det där måste jag, Sofia, Linda och Iman göra om en vacker dag. En dag när vi möts igen xD

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Sofia

Haha! :D Iman är så modig :O

2008-09-01 @ 14:36:08
URL: http://sarvidsson.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0