Den bästa dagen i mitt liv <3

Hej!

Igår var jag, Sofia A och Ida S i Stockholm. Vad är anledningen till att vi kom dit, säger jag inte här och nu. Ni får vänta tålamodigt.

Dagen började med att vi mötte Nadia kl 10:50 på tågstationen då vi var framme. Vi är ju inte direkt så proffs på Stockholm, så därför var Nadia med oss. Det var inte bara därför, utan vi ville vara med henne också. Vi började gå till stan, för att vi ville shoppa. Vi var först på H&M för att jag ville utnyttja min presentkort som jag fick av min fosterfamilj på min födelsedag. Jag köpte en fin mörkblå "t-shirt" som bara kostade 99 kr. Sedan gick vi till Indiska för att jag ville köpa en mysig mössa där. Så det gjorde jag. Och jag blev skitnöjd. Då kom äntligen Clara H, en av min fosterfamiljs barn. Vi gick tillsammans till en affär som heter Punks tror jag. Jag köpte en färgning där - det blev blå! Jag vill ha några blå slingor för detta hade jag alltid önskat mig. Äntligen köpte jag den till sist efter att jag dröjde ganska för länge. Sedan gick vi till Souk för att Ida S och Sofia A ville köpa en svea mössa där. Ida köpte en neonrosa mössa och Sofia en mörkblå mössa. Sedan gick vi till Hemköp för att jag skulle köpa två färgningar där. Två mood - blond. Ida S försökte färga mig blont i lördags men det blev misslyckat. Så jag behövde minst två till. Därför köpte jag två st. *Ida S ska färga mig idag om några timmar*. Sofia köpte två mood också fast det blev brunt för hennes del. Sedan gick vi till Kungshallen för att äta där. Vi var vrålhungriga. Det blev margerita pizza för min del. Det blev 65 kr - ganska dyrt men det var det värt då jag var jättehungrig. Jag, Sofia A, Ida S, Nadia och Clara H satt och bara tog det lugnt och snackade. Så mysigt var det. Sedan gick vi kl 15:00 till hötorget för att boka en plats till oss. Vad anledningen är kommer jag att berätta för dig i tredje raden, så vänta tålamodigt! Där mötte vi Therese - min bästis - och hennes storebror Henrik. Therese hade passat en plats till oss, haha. Henke gick iväg. Så det blev bara jag, Sofia A, Ida S, Nadia, Clara H och Therese kvar. Sedan kom Sajara som också skulle vara med oss.

Anledningen är........... att vi skulle titta på.............................Zac Efron och Vanessa Hudgens! :D

Vad vi visste är att de skulle komma kl 16:15 men de kom aldrig. Men vi vägrade gå ifrån, så vi bestämde oss för att STANNA tills de hade kommit. Det var väldigt, väldigt, väldigt mycket folk där. Bara för att träffa Zac Efron och Vanessa Hudgens. Inte så konstigt med tanke på att de är ju två av kända personer från USA. Jag, Sofia A, Ida S, Nadia, Therese, Clara H och Sajara väntade tålamodigt tills klockan var 18:45. För då kom Zac och Vanessa ÄNTLIGEN! Alla även vi började bara skrika så fort vi såg dom och folk bakom oss kämpade oss som fan! Jag lyckades ta några bilder på dom, särskilt Zac. Och jag lyckades också filma några minuter då de stod och pratade framför oss, men det blev tyvärr inte bra. För att folk bara hoppade så att filmen såg ut som om den hoppade, haha. Men jag blev ändå nöjd, för att jag äntligen såg dom i mina egna ögon! Vi har äntligen träffat Zac Efron och Vanessa Hudgens till sist. Detta hade vi önskat oss jättelänge....! Vi såg också bland annat Ellen - hon som spelade Eva i Eva & Adam. Vi såg också Ola, Amy Diamond bl.a.

När de gick in i Filmstadens Sergel så gick jag, Sofia A, Ida S, Therese, Nadia, Clara H och Nadia. Det kändes som om mina ben höll på att bli förlamade. Vi hade ju fan stått och väntat på Zac och Vanessa i över fyra timmar! MEN DET VAR DET VÄÄÄÄÄRT! Det var det verkligen.... Det är ju Zac och Vanessa! Haha. Vi gick till tågstationen för att vi skulle åka hem till Örebro om cirka en timme då. Vi gick till väskrummet för att Therese skulle hämta sin resväska där. Sedan var vi kvar ett tag och vi satt. Vi snackade och så. Sedan gick vi till Pressbyrån för att vi var sugen på att köpa något där. Jag själv köpte en flaska Pucko. Muuuuums! Sedan gick vi till spår 6, där vårt tåg stod. Jag och Therese gick in direkt och bokade en plats åt oss, Ida S och Sofia A. Sedan kom de. Clara H, Nadia och Sajara var kvar för att snacka med oss tills vårt tåg skulle sticka. Vi satt och väntade i typ 20 minuter. Vi snackade och så. Under tiden kom Jamila och Laith. De skulle också till Örebro som oss. Gissa hur Laith blev galen när han fick veta att vi hade träffat Zac och Vanessa? Han blev arg på skoj och sa "Varför har ni inte berättat för mig!?" och suckade. Han sa också att han önskade att han inte hade missat. För att träffa Zac och Vanessa var ju hans största dröm. Laith älskar också High School Musical särskilt Vanessa, haha. Sedan kom Clara H, Nadia och Sajara in för att säga adjö till oss och för att krama oss. Så det gjorde vi, hehe. Sedan åkte tåget iväg till sist.

Under resan till Örebro pratade jag och Therese typ hela tiden om hur glada vi var för att vi äntligen såg Zac och Vanessa i våra egna ögon! Fatta det. I VÅRA EGNA ÖGON!

Igår är den bästa dagen i mitt liv! <3


Det är jag som filmade dom! :P <3

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Anonym

Igår är den lyckligaste och bästa dagen i hela mitt liv! <3 :D

2008-09-29 @ 18:27:30
Skrivet av: Viktoria

Avundsjuk på dig nu ju! :)

2008-09-29 @ 21:51:07
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0