Film - Batman The Dark Knight.


Nyss såg jag på Batman - The Dark Knight med Christian Bale och
Heath Ledger i huvudrollerna som Bruce Wayne och Jokern.

Handling:
Med hjälp av polischef Jim Gordon och åklagare Harvey Dent åtar sig Batman att utrota den organiserade brottsligheten i Gotham för alltid. Tremannaväldet visar sig vara effektivt men de blir genast ett hett byte för det kriminella geniet Jokern som orsakar anarki i Gotham och tvingar Batman närmare gränsen mellan hjälte och brottsling...

Kommenter:
Helt enkelt - en jättebra film! Jag bara liksom älskar den! Den är den bästa Batman-filmen jag någonsin har tittat på. Jag kan fortfarande inte fatta att Heath är borta nu men jag måste säga att han gjorde ett jävligt bra jobb!!! Jokern är Heaths bästa roll hittills som någonsin gjorts, tycker jag. Jag är besatt av Jokern nu - bästa rollen ju i filmen. På vissa scener kan man se tydligt att det var Heath Ledger. Det känns bra och skönt att få se hans riktiga ansikte då och då (med smink på så klart) på vissa scener. Ni förstår, jag saknar honom fortfarande så fruktansvärt mycket. Han var ju en av mina största idoler. Denna filmen rekommenderas starkt då det var Heaths sista roll någonsin! Och också för att den är jättebra.

Betyg:
5 av 5.

Trailer:
Klicka här!


Just den här scenen spelades Jokern av Heath Ledger.
 Helt klart bästa rollen i filmen <3

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: maria

heath är med i en film efter the dark knight också, the imaginarium of doctor parnassus, så the dark knight är inte hans sista! ;)

2008-10-05 @ 20:10:44
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0