I miss you Axess! <3


Här är en bild på Axess. Bara för att jag saknar honom fortfarande! Han dog den 24 juli 2007 av cancer. Han hade massor av tumörer i magen. Veterinären kunde inte rädda honom men det borde hon ha gjort! Hon borde ha försökt! Men det gjorde hon inte. Hon valde att inte försöka. Hon tyckte det var bäst att avliva honom. Mina föräldrar godkände det. Men om hon hade försökt rädda Axess så hade han säkert varit i liv nu. Men nu är det tyvärr för sent. Jag önskar att jag kunde vricka tillbaka klockan till den dagen han inte hade cancer och göra så att det skulle vara ett mirakel att han inte fick cancer. Jag skulle göra vad som helst för att få kunna göra det! Dagen då han dog var den värsta dagen i mitt liv. Jag tog farväl av honom då han var helt stendöd på djurkliniken. Jag bara grät. Han låg där - helt död. Jag hann aldrig säga farväl till honom dagen innan! Eller jo det gjorde jag. Jag var hos honom i natt lite mer än 30 minuter. Jag pussade och kramade honom. Han såg på mig med sina stora vackra bruna ögon (som ni ser på bilden). Han såg ut som om han inte ville dö - som om han inte ville lämna mig och min familj. Plötsligt slickade han mig i ansiktet. Det tolkades som "Jag älskar dig". Jag började gråta och jag fick plötsligt ett hopp om att han skulle lyckas klara sig med opereration nästa dag. Men det gjorde han inte. Han avlivades. Jag kunde inte ens sluta gråta när han dog. Jag bara grät hela dagen. Jag tog aldrig paus - inte ens en sekund. Minnet dyker ofta upp i mitt huvud. Det är jobbigt. Det känns fortfarande helt tomt utan honom hemma! Nu vill jag inte prata om Axess mer - för att det är för jobbigt att prata om honom.

Dagbok:
Jodå idag var jag hemma från skolan. Jag sjukanmälade mig. Jag var förkyld och hade lite ont i min hals. Det var nog bara torrt i halsen, för jag har inte ont just nu. Förkyld är jag fortfarande men bättre än i morse. Jag håller på att spara videoklipp med Chuck och Blair just nu. Jag tänker göra min första video om dom imorgon. Nu ska jag gå. God natt!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0