Det är teckenspråksdag idag!

Hej!

Rubriken lyder på att för exakt 27 år, den 14 maj 1981, sedan beslöt riksdagen att teckenspråk är ett språk för döva i hela Sverige. Teckenspråk är fortfarande förbjudet för vissa länder, tyvärr. Tur att teckenspråk godkändes i Sverige! Därför att teckenspråk är ett viktigt språk för oss döva. Jag måste säga att jag är väldigt glad att de flesta hörande börjar lära sig teckenspråk. Jag är också glad att min 13-årige bror, Stoffe, kämpar med att lära sig teckenspråk. Han berättade för mig idag varför han vill lära sig teckenspråk. Han sa att det är för att han vill kunna prata med mig och andra som är döva. Jag är väldigt glad att höra det av honom. För er som undrar, så är han här i Vänersborg hela veckan för att lära sig teckenspråk - i min skola. Min 8-årige lillebror Joakim är också här för att lära sig. Han har lärt sig några tecken. Jävla man, jävla kärring, docka, svart är några av tecken som han lärde sig under veckan.

Jodå, som sagt så är det teckenspråksdag idag. Lektionerna var inställde idag för att vi firade teckenspråk istället. Klass 1-10 hade teater om olika sagor som Snövit, Emil m.m. Min klass 8-10a hade teater om svinahead - en fattig prins som vill ha kejsarens dotter. Jag var kejsaren, haha. Det hela gick bra, men en sak bara... jag gjorde nästan bort mig men som tur var klarade jag mig!

Jodå, innan spelade vi (alla från klass 1 upp till 10) brännboll. Jag var inte med, för att jag hade huvudvärk. Synd, för jag hade tänkt vara med! Men skitsamma, dagen kommer igen en vacker dag.

Vi skulle egentligen sluta klockan halv fyra men vi fick sluta klockan tre istället. Skönt! När jag var hemma åt jag middag och sedan drog jag, Stoffe, Joakim och Elisabeth till vattenpalatset för att bada. Stoffe, Jocke och Elisabeth badade. Jag kunde inte bada för att jag har mens. Sorry! Sedan stack jag från vattenpalatset klockan sex.

Jag gick till hemmakväll för att skaffa mig ett bonuskort - helt gratis! Ungefär 3 minuter sedan var allt klart. Nu har jag bonuskortet - jag är skitnöjd! Nu får jag rabatt 50% på allt! Till exempel om jag vill hyra en film som kostar 50 kr - men jag har bonuskortet - då betalar jag bara 25 kr. Billigt ju!

Haha, just nu sitter jag vid datorn och surfar runt. Jag ska gå nu. God natt!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Tess

brucas?:P tror för att han och brooke träffas ganska oftar och lucas hjälp henne med att passar den nya brookes barn. och de pratar säkert mycket om känslor och massa. då så kanske bli de två igen.
Det är bra, men det är synd för peyton också, eftersom hon älskar honom verkligen mycket. men du.. du vet att brooke och peyton var tillbaka till tree hill.. minns du det.. ja vet du varför brooke kom tillbaka för att hon vill vara till lucas egentligen
men vill inte visa och hon vet att peyton älskar henne då fick hon väntar "stå i köa", så ist startat hon en nya företaget kläder... :)

2008-05-15 @ 21:13:01
URL: http://theeerese.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0