Step Up <3

Hej!

Idag var jag bara hemma och tog det lugnt hela dagen. Jag satte vid datorn för det mesta. Och sedan såg jag på två filmer Head over heels med bl.a Freddie Prinze Jr & Monica Potter i huvudrollerna och Step Up med bl.a Channing Tatum och Jenna Dewan i huvudrollerna.

"Head over heels" handlingen: Den helt vanliga singeltjejen Amanda Pierce får till sin stora förvåning plötsligt dela en fantastisk lägenhet på Manhattan med fyra sexiga supermodeller. Modellerna bestämmer sig för att ta med Amanda in i deras värld och ger henne en fullständig makeover. Planen fungerar över all förväntning när Amanda kommer i kontakt med den charmige killen i lägenheten bredvid, Jim Winston. Allt är perfekt, det vill säga ändå tills den kväll när Amanda spionerar på honom och tror att hon ser sin drömkille begå ett kallblodigt brott. Allting är mycket nära att falla samman när Amanda och hennes fyra smågalna lägenhetskompisar ska klara upp mysteriet - naturligtvis med stil med makeupen på plats!


"Step Up" handlingen: Två dansare. Två världar. En dröm. Varje andra chans börjar med ett första steg. Snyggingen Tyler Gage är en rebell från fel sida av Baltimore som dömts till samhällstjänst som vaktmästare på en högt ansedd skola som bland annat utbildar dansare. Han är utanför men utstrålar självförtroende vilket gör att den vackra balettdansösen Nora Clark får upp ögonen för hans talang för street dans. Nora söker desperat efter en danspartner till examensshowen, medan Tyler söker en väg till ett bättre liv. De kommer från skilda världar men när deras öden sammanlänkas slår det gnistor om dem både på och utanför dansgolvet!


Jag älskar de här filmerna. Jag har typ sett dem över 15 gånger, haha! Inte så konstigt med tanke på att jag är en äkta filmnörd som många säger att jag är. Och jag håller med helt och hållet att jag är det. Jag kan se många filmer om och om igen. Som Titanic med bl.a Leonardo DiCaprio och Kate Winslet i huvudrollerna till exempel. Jag har sett den över 40 gånger nu. Och så beställde jag ju också Disturbia med bl.a Shia LaBeouf och Sarah Roemer i huvudrollerna i torsdags som kommer hit hem till mig imorgon eller på torsdag eftersom det är ju påskrea på discshop nu (bara 99 kr + postförskott 29 kr), så jag skyndade mig att köpa den innan den höjer priset tillbaka till 179 kr igen. Jag har sett den typ 7 gånger nu. Jag såg på den sist i oktober 2007. Jag längtar redan att se den igen!!! Haha.... Det avslöjas att jag är äkta filmnörd.

Jodå, just nu sitter jag här vid datorn. Men ska snart dra för att städa mitt rum och så tänker jag också göra i ordning mina kläder. De kläderna som jag ska behålla kvar ska ligga åt vänster och sen ska de kläderna jag inte vill ha kvar ligga åt höger. De kläderna som jag inte vill ha kvar tänker jag ge till fattiga barn. Jag ska prata om detta med min mamma när jag har gjort i ordning mina kläder. Nu ska jag gå och kika in på annat också innan jag börjar städa!

Puss puss!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0