Härlig dag idag! :D

Hej!

Idag vaknade jag klockan 11:00. Min mamma skulle väcka mig klockan 09:30 men hon hade glömt. Jag satte vid datorn väldigt lite idag i morse. Jag var ute mycket och lekte med Zeke. Vädret var så härligt idag! Det kändes som om sommar skulle komma om några dagar. Det var minst 18 grader varmt idag.

Sedan satte jag mig vid datorn, kanske i 10 minuter. Då messade mamma mig och frågade om jag ville följa med ut och rida. Jag blev glad och svarade ja. Det var väldigt längesen jag red, kanske sist för fem år sedan? Ungefär 30 minuter sedan kom mamma äntligen för att hämta mig. Min syster Sanna gjorde sig i ordning och klädde på sig ridkläder. Jag sprang och klädde på mig mina ridbyxor och jag tog min bror Stoffes tröja. Sedan stack vi tillsammans till Sannas ridskolan. Hon har en hästskötare som heter Fantomen. När hon hade gjort Fantomen i ordning ledde hon honom och skulle börja rida. Jag red först, och jag har typ glömt allting hur man skulle göra. Jag skrittade, sedan travade jag. Och sedan försökte jag gloppera men det var så svårt. Till slut lyckades jag men det varade tyvärr bara i en minut för Fantomen stannade. Men det gjorde inget. Det var då min systers tur. När hon var klar red hon iväg till ett annat stalle där min kusin Nathalies häst Joker stod. Jag, mamma och Nathalie åkte dit snabbt och hon gjorde i ordning sin häst. Då kom Sanna. De red iväg och jag följde efter bakom. Ungefär 10 minuter sedan var det min tur att rida på Joker. Han var så busig, haha. Jag red på honom länge och Nathalie red på Fantomen. Sedan var vi framme vid en små väg där vi bytte. Nathalie red Joker tillbaka till stallet där hans box står och jag red Fantomen tillbaka till ett annat stalle där hans box står. Sanna gick tillsammans med mig, för att Fantomen är ju hennes hästskötare. När vi var framme gjorde hon i ordning Fantomen.

Då kom mamma för att hämta oss. När allt var klart åkte vi iväg till morföräldrar för att de bjöd oss på våfflor. Mums! Just nu är jag fortfarande här hos morföräldrar. Jag lånar datorn och skriver min blogg, hehe. Vi ska snart åka hem tror jag. ÄNTLIGEN ONE TREE HILL IDAG!!!!! :D

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0