Grattis till min examen!

Hej!

Jag har märkt att det är så längesen sist jag skrev vad jag gjorde på dagarna! Jodå, idag har jag äntligen tagit examen! Jag fick massor av rosorna, haha!

Mina föräldrar, mina syskon, min moster Jennie, mina kusiner Nathalie, Cassandra, Kevin & Thilde (Jennies barn) och mina morföräldrar Roger & Ingamay var där på skolavslutningen för att fira mig. 

Avgångseleverna (klass 10) fick betyg och sedan så sjöng vi. Jag fick G i alla ämnen utom matte och teknik - jag fick IG i dom tyvärr. Och så fick jag VG i svenska, slöjd och rörelse & drama. Jag är så överlycklig ´för att jag äntligen fick VG i svenska som jag hade kämpat så hårt för att jag skulle få det.

Jodå, sedan gick alla avgångselever bland annat jag - jag är ju en av dem - till aulan tillsammans med våra familjer & släktingar. Där fikade vi och så tittade vi också på några filmer då vi tiorna gick i ettan. Jag var inte ens med i någon av filmerna. Inte så konstigt med tanke på att jag hade varit ofta sjuk då jag gick i ettan. Det är nog därför jag inte var med i filmerna. Skitsamma, efteråt visade de ändå iallafall en film som jag tydligen var med i! Det är alltså den filmen som min klass gjorde helt själv utan lärarnas hjälp! Filmen heter "zombies".

Sedan kom min matte- och nolärare Helen och hon spelade våra roller. Hon spelade min roll som skådespelare-tvserier-och-filmer-proffs. Jag var först av alla avgångseleverna! Fan vad jag skräms över mig, haha! Helen tvingade mig att gå upp på scenen. Jag blev röd i ansiktet som en tomat! Hon gjorde samma sak till alla avgångselever som tur var!

Sedan stod vi upp och då gav lärarna oss ett brev och en ros var och en. Jag blev ganska irvig, jag ville ju veta vad det var som fanns i brevet.

Sedan var det dags att säga adjö till alla och till och med VÄNERSKOLAN! Farväl!

Efteråt stannade jag en liten stund till. Jag, min familj och mina morföräldrar åkte sedan iväg efter ungefär 25 minuter. Min moster och mina kusiner gick till tågstationen - de skulle åka tåg.

På väg hem öppnade jag alla presenter som jag fick. Av Cecilia, som har varit mitt elevhems personal förut, fick jag en bok "Choklad". Det är tydligen en bok på massor av recepter som bara har med choklad att göra. Av lärarna fick jag två cd (filmer och bilder 1998-2008), en bild på mig, en bild på hela avgångseleverna, och berättelser av avgångseleverna om deras 10 år på Vänerskolan. Och en sak glömde jag. Av lärarna fick jag också en karta-bok.

TACK ALLIHOPA FÖR ROSOR OCH PRESENTER!

Idag har varit en underbar dag, måste jag säga. Jag kommer att sakna er allihopa på Vänerskolan! Och bilderna från skolavslutningen kommer snart, kanske imorgon.

Puss och kram!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Camilla

Grattis till det fina betyget! Härligt att du fick VG i Svenskan , det känns härligt att få det då man kämpat för det!

Ha en skön sommarlov!

2008-06-12 @ 16:33:46
URL: http://rainred.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0