Film - Transamerica.


Idag såg jag på Transamerica på kanal5 med Felicity Huffman och
Kevin Zegers i huvudrollerna som Bree och Toby.

Handling:
Bree är en söt och respektabel kvinna som lever ett ytterst ordinart liv - om man bortser från att hon i själva verket är en transexuell man. Varje dag slavar hon på två olika jobb och alla pengar hon tjänar läggs undan till den stora könsbytaroperationen. Hennes hösta önskan är att bli en kvinna. Men bara en vecka före den stora dagen får Bree ett telefonsamtal från en ung pojke som säger sig vara hennes son. Sonen Toby sitter i ungdomsfängelse och är i stort behov av sin pappas, Bree, stöd...



Kommenter:
Jag vet inte vad jag ska tycka om denna filmen. Den är rätt bra men ganska äckligt ibland. Felicity, som spelar Lynette i Desperate Housewives, var verkligen jätteduktig på att spela rollen Bree. Kevin Zegers, som spelar Woody i It's Boy Girl Thing, var också duktig på att spela rollen Toby. Men... Denna filmen är inte riktigt min smak. Den är nog den sämsta filmen jag sett. Jag menar... Den är ganska bra men ändå den sämsta filmen jag sett. Jag rekommenderar den inte, eller jag vet inte. Ni bestämmer själv om ni vill se denna filmen eller ej. Mitt råd är... Ni kan kolla på trailer längst ner och sedan bestämma er själva om ni ska se på den eller ej ;)

Betyg:
2+ av 5.

Trailer


Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0