Film - Rädda Willy.


Jag vill tipsa er Rädda Willy eller Free Willy som den heter på engelska!

Handling:
Jesse en pojke som blivit övergiven av sin mamma och bor på gatan. Han och hans vän kommer till en djurpark där Willy är och de börjar spraya på väggarna. Polisen kommer på dem och Jesse placeras i fosterhem. Som straff för att de sprayat ned väggarna får han skura dem och han lär känna Willy. En späckhuggare som ingen lyckats komma nära. Jesse klarar av jobbet och blir tränare åt Willy. Men deras första uppvisning blir katastrof. Två män, som fångat in Willy, vill tjäna pengar på Willy och detta kan inte gå om Willy inte uppträder. De bestämmer sig för att döda valen eftersom att den är mer värd död än levande. Jesse upptäcker sabotaget på Willys bassäng och han och tränaren och Randolph bestämmer sig för att transportera Willy till havet igen för att få träffa sin mamma. Men det uppstår problem och de elaka männen, som vill se Willy död, gör allt för att sabotera för dem så de inte ska komma till havet i tid. Kommer Jesse och hans vänner att lyckas rädda Willy?



Kommenter:
Den är en jättebra film, en av mina favoritfilmer. Jag älskar djurfilmer där barn/ungdomar gör allt för att rädda dem som är livshotande. Precis som Rädda Willy-filmerna. Den är en klassiker man inte kan lämna utan tårar! Jag grät då och då av båda lycka och sorg. Men det blev ett lyckligt slut, precis som jag hoppades på! Jag rekommenderar den!

Betyg:
5 av 5.

Skådespelare:
Keiko - Willy
Jason James Richter - Jesse
Lori Petty - Rae Lindley
Jayne Atkinson - Annie Greenwood
August Schellenberg - Randolph Johnson
Michael Madsen - Glen Greenwood
Michael Ironside - Dial
Richard Riehle - Wade
Mykelti Williamson - Dwight Mercer
Michael Bacall - Perry
Danielle Harris - Gwenie
Isaiah Malone - Vector
M.fl.
För att se trailer - klicka här!


Jag älskar den scenen. Jag grät faktiskt då :)

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0