Film - Rädda Willy 2.


Jag såg på Rädda Willy 2 i förra lördag på kanal 5.

Handling:
Under en utflykt till Stilla havet träffar Jesse på nytt sin gamla vän, späckhuggaren Willy. Han har återförenats med sin familj och njuter av ett liv i frihet. En natt går en oljetanker på grund utanför revet där späckhuggarna lever. Olja läcker ut och stänger in Willy och hans syskon i en vik. Räddningsmanskapet anländer men Willy är rädd och uppträder fientligt mot människor. Jesse måste ge sig ut och rädda Willy innan oljan fattar eld och förvandlar havet till ett brinnande inferno...



Kommenter:
En jättebra film. Lätt en av mina favoritfilmer! Jesse är väldigt riktigt söt ju, haha! Och det är också jättegulligt hur han beter sig när han såg Nadine första gången eller när han är med henne, haha! Hon är nämligen Randolphs guddotter. Det blev ett jättelyckligt slut - precis som jag hoppades på! Den är också en klassiker man inte kan lämna utan tårar. Jag grät i slutet. Jag hatar när Jesse och Willy tar adjö, fast jag vet att de kommer träffas igen en dag. Jag rekommenderar den också som den första!

Betyg:
5 av 5.

Skådespelare:
Jason James Richter - Jesse
Francis Capra - Elvis
Keiko - Willy
Mary Kate Schellhardt - Nadine
August Schellenberg - Randolph Johnson
Michael Madsen - Glen Greenwood
Neal Matarazzo - Kelly
Jayne Atkinson - Annie Greenwood
Mykelti Williamson - Dwight Mercer
Elizabeth Pena - Kate Haley
Jon Tenney - John Milner
M. Emmet Walsh - Bill Wilcox
John Considine - Blake
Steve Kahan - Kapten Nilson
M.fl.
För att se trailer - klicka här!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0