Film - Herbie: Fulltankad.

Jag såg inte på Herbie: Fulltankad idag men jag vill bara tipsa den för er!

Handling:
Efter ett långt liv som framgångsrik kapplöpningsbil hamnar Herbie av oklar anledning på den plats där alla bilar hamnar förr eller senare, skroten. Samtidigt slutar Maggie Peyton skolan och i examenspresent får hon en bil av sin far. Men då hennes pappa har ont om pengar blir det inte något fordon direkt från fabriken utan Maggie hänvisas till skroten där hon får välja ut sin drömbil. Herbie som är förtvivlad över sin nya situation ser en chans till räddning och gör allt för att Maggie skall lägga märke till honom. Sekunder innan han blir till plåt upptäcker Maggie honom och tar med sig Herbie därifrån, eller rättare sagt, det är Herbie som tar med sig Maggie och visar tydligt att han är en bil med stark egen vilja om vart färden skall gå. Efter några missförstånd börjar de båda snart förstå sig bra på varandra och den lilla bilen visar att han inte förlorat något av sin kraft och snabbhet under de år som han stått bortglömd. Vilket är mycket lämpligt med tanke på att Maggie kommer från en välkänd racerföraresläkt och delar detta intresse...



Kommenter:
Den är jättebra, en av mina favoritfilmer just nu! Jag har sett den många gånger och jag har inte tröttnat på den än. Den är en av de mest skrattframkallande komedierna som jag sett. Herbie visar verkligen mycket känslor i denna filmen. Det gillar jag. Verkligen. Jag gillar filmerna där någon/något, som varken kan leva i verklighet, är levande. Som en bil till exempel. Ja jag vet att jag är som en 7-åring pojke. Men det är sant. Jag rekommenderar den verkligen!!!

Betyg:
5 av 5.

Skådespelare:
Lindsay Lohan - Maggie Peyton
Justin Long - Kevin
Michael Keaton - Ray Peyton Sr
Matt Dillon - Trip Murphy
Breckin Meyer - Ray Peyton Jr
Cheryl Hines - Sally
Jimmi Simpson - Crash
Jill Ritchie - Charisma
Thomas Lennon - Larry Murphy
Jeremy Roberts - Crazy Dave
E.E. Bell - Beeman
Peter Pasco - Juan Hernandez
Mario Larraza - Miguel Hernandez
Patrick Cranshaw - Jimmy D
Scoot McNairy - Augie
M.fl.

För att se trailer - klicka här!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0