Film - Face/Off.


Före Black Snake Moan såg jag på videofilmen Face/Off som jag hittade bland lådor i källaren.

Handling:
FBI-agenten Sean Archer har i sex år jagat sin nemesis: terroristen Castor Troy på grund av hämnd. Castor missade vid ett mordförsök på Sean och råkade istället döda hans son. Efter att Sean fångat honom berättar Castor just innan han faller i koma att han någonstans gömt en tidsinställd bomb. För att finna den och avsluta sin fördömda relation till Castor är Sean beredd att göra ett sista livsfarligt uppdrag - att via högteknologisk kirurgi bokstavlingen ta sin ärkefiendes identitet för att lura dennes bror, Pollux Troy, att berätta var bomben finns. Samtidigt som Sean i sin nya skepnad blir intagen i fängelset för att kunna lura Pollux att han är hans bror vaknar Castor ur koman. Han tar Seans identitet och dödar alla som känner till identitetsbytet. Sean är nu fast i fängelset samtidigt som den mannen han trott sig oskadliggjort tar hans liv, hans arbete och flyttar in med hans fru och dotter. Seans enda möjlighet att överleva och rädda sin familj från den mannen som dödat hans son och nu tagit hans identutet är att ta på sig rollen som Castor Troy - galen terrorist - och vända sig till Castors förra kumpaner för hjälp. Då den ondskefulla spelar god måste den rättfärdiga ta rollen som ond.  Allt medan bomben fortsätter ticka...



Kommenter:
Den är bättre än jag trodde! En väldigt spännande film som slutade lyckligt. John Travolta och Nicholas Gage är två vekligen jätteduktiga skådisar. Först spelade John rollen som Sean och Nicholas rollen som Castor, sedan spelade de tvärtom. Helt otroligt, säger jag bara! Och wowa, det var så mycket action i denna filmen. Precis som en actionfilm ska ha! Jag rekommenderar den!

Betyg:
5 av 5.

Skådespelare:
Kolla här!
För att se trailer - klicka här!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Emma

Åh jag älskar Face/Off! Har sett den tusen gånger men den är alltid lika bra.

2008-07-14 @ 22:22:58
URL: http://papercup.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0