Film - En riddares historia.


Jag hade haft svårt att titta på Heath Ledgers filmer sen han dog i januari.
Men nu idag lyckades jag äntligen titta på en av hans filmer - En riddares historia.

Handling:
William Thatcher en ödmjuk väpnare som bryter mot alla regler när han utger sig för att vara adlig och tar tornerspelsvärlden med storm. Det enda som står mellan William och hans dröm om att bli bäst i denna den mest extrema av alla sporter är den skummige greve Adhemar. Och när de två rivalerna sätter lans mot lans i den avgörande striden om vem som ska bli den slutlige mästaren kan man inte göra annat än att "...spänna på sig rustningen och hålla i sig!".



Kommenter:
Den är en jättebra film! Heath Ledger var verkligen jätteduktig på att spela rollen som William Thatcher. En riktig riddare. Det blev så klart ett lyckligt slut, som alltid! Jag rekommenderar den!

Betyg:
5 av 5.

Trailer

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0