Film - Black Snake Moan.


Idag såg jag äntligen på Black Snake Moan på canal+first för första gången.

Handling:
Det fanns en tid då Lazarus fick den lokala syltan att lyfta med sin sugande blues. Nu är han bitter och pank, efter att hans hustru lämnat honom och drömmer om lindring för sin trasiga själ. En dag dyker Rae upp i hans liv. Halvnaken och slagen medvetslös har Rae lämnats att dö i ett dike när Lazarus hittar henne. Efter att ha blivit illa behandlad som barn och övergiven av sin mamma, har Rae blivit utnyttjad av de flesta män hon mött. Den religiöse Lazarus bestämmer sig för att rädda henne från hennes "syndfulla leverne". Kommer han att lyckas?



Kommenter:
Till min stora förvåning är den verkligen en jättebra film! Jag trodde att den skulle vara dålig men jag hade fel. Den är verkligen jättebra. Christina Ricci och Samuel L. Jacksom är två duktiga skådisar. Det är Justin Timberlake också även om han inte var med så mycket i filmen. Slutet är, tja, inte riktigt som jag trodde att det skulle vara. Snarare ett underligt slut som jag inte riktigt fattade. Ronnie blev rädd när en lastbil körde förbi dom och då försökte Rae att lugna ner honom. Och så slutade det. Vad menas det verkligen? Kanske kommer det en andra film? Vem vet? Men som sagt, så rekommenderar jag den!

Betyg:
4 av 5. Den skulle fått 5 men på grund av det slutet så får den ett minus!

Skådespelare:
Samuel L. Jackson - Lazarus
Christina Ricci - Rae
Justin Timberlake - Ronnie
S. Epatha Merkerson - Angela
David Banner - Tehronne
Michael Raymond-James - Gill
Adriane Lenox - Rose Woods
Kim Richards - Sandy
Neimus K. Williams - Lincoln
Leonard L. Thomas - Deke Woods
Ruby Wilson - Mayella
Claude Phillips - Bojo
Amy Lavere - Jesse
Clare Grant - Kell
Jeff Pope - Batson
Charles "Skip" Pitts - Charlie
Willie Hall - Pinetop
John Malloy - Gene
T.C Sharpe - Archie
M.fl.
För att se trailer - klicka här!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0