Hovfjället den 7 februari.

Hej!

Jag kom precis på att jag har glömt skriva vad jag gjorde i Hovfjället i torsdags den 7 februari. Så jag skriver nu. Där och här!

Klockan halv sex på morgonen steg jag upp och gjorde mig snabbt i ordning. Ungefär klockan sex åt jag frukost, och sedan klockan tjugo över sex åkte jag, Linus, Anita och Elisabeth grön buss till elevhemmet Loket för att hämta dom andra.
Vi måste vara vid skolan klockan tio i sju, så vi var ganska stressade. Vi var äntligen framme vid skolan ungefär 10 minuter innan. Jag steg på in i bussen.
PRICK klockan sju åkte vi iväg. Oavsett om någon fattas eller ej, för vi väntade inte. En kille missade, för att han försov sig. Han försover sig alltid, varje dag!
Filmen Mr Beans semester började och jag tittade på den. När den var slut så somnade jag för att jag var jävligt trött. Jag sov i hela två timmar och en halvtimme. Precis innan vi var framme i Hovfjället vaknade jag.
Jag satte på mig "snöbyxor" och mössa, som jag lånade av Sabina, på mig. Och sedan tog jag på mig min oäkta skinnjacka och chockrosa vantar.
Jag var skit nervös då, det var ju tre år sedan jag åkte slalom sist. Jag hade glömt några detaljer, som hur man skulle stanna typ. Hehe...
Vi alla, som var med, gick till en stuga för att hämta allt som vi hyrde. Jag såg mina saker stå där med mitt namn på lappen. Jag tog dom och sedan tog jag också en hjälm.
Sedan gick vi alla till värmestugan och lade alla våra matsäckar, väskor där osv. Vi alla satte på oss skor och sedan satte vi på oss blades, slalom, snowboard osv.
Jag hade slalom, hehe. När jag var klar var jag redo för att åka på backarna.
Jag var med Sofia och Lisa. Vi hade BARA åkt grön backa hela dagen. För att vi vågade inte åka på blå, röd, svart backarna tyvärr. Mest jag!
Det hände en massa roliga saker i Hovfjället. Som gjorde bort oss utom jag, haha. Särskilt Sofia och Simon, hahahaha!
Sofia hade blades så det var ganska svårt att stanna, och när hon åkte nerför backan så kom plötsligt Linus åt vänster och Mario åt höger och då blev Sofia rädd eller chockad att hon till slut ramlade på grinden (vad det hette nu igen). Jag skrattade som fan, och många folk stirrade på henne. Hahahahaha!
Och så när vi åkte lift då ramlade Simon på vägen men han höll fast i liften och fortsatte åka på väg dit. En av lärare, Malin, såg allt och åkte snabbt nerför backan för att säga åt Simon att han inte fick göra det där.
Så han släppte om lift. Haha, jag kunde inte sluta skratta! Hahahahahahahahahhahahaha!
Halv ett gick jag, Sofia och Lisa till värmestugan för att äta. Jag åt kycklingssallad med sås och drack varm choklad, mums!
Sedan när vi var klar så klagade Sofia på att hon hade ont i huvudet. Jobbigt! Hon gnällade tills sjuksköterska Lotta kom. Då fick Sofia alvedon men hon ville ändå fortfarande stanna.
Jag sa åt dom att jag skulle stå där ute och vänta på dom. Jag stod ute och väntade. I nästan 10 minuter! Jag tyckte att de bara slösade bort min tid så jag struntade i dom och åkte ensam på grön backa med dom andra som Simon, Sandija, Lousie och bildlärare Andreas. Ungefär 20 minuter sedan kom äntligen Sofia och Lisa. Tur att jag inte hade stått där och väntat på dom då dom kom. Hade jag gjort det hade jag väntat i 30 minuter!! Turturtur! För det skulle bara slösa bort min tid.
Vi fortsatte åka till klockan tre, då vi alla måste lämna backarna och lämna tillbaka allt vi hyrde. Bussen stod redan och väntade på oss utanför.
Jag var helt slut! Jag hade trötta ben, trötta arm. När jag var inne på bussen tog jag av mig jackan, snöbyxorna och vantarna. Mössan behöll jag på, för att mössan var så skön.
När vi åkte iväg klockan fyra och efter ungefär 10 minuter somnade jag, för att jag var jättetrött. Vi var framme i Vänersborg klockan halv åtta.
Min mage var helt tom, och jag var väldigt vrålhungrig! Jag, Anita, Linus och elevhems personal Helen åt taco som kvällsmat. Skit gott! Tacos är min favoritmat.
Jag började läsa tidningen Story Novell klockan halv tio och sedan klockan tio somnade jag direkt. Jag var väldigt trött!

Nästa morgon hade jag värkar i hela armar och ben. Så sjukt jobbigt! Och nu idag söndag, två dagar sedan, har jag inte längre värkar kvar, skitskönt ju!

Jadå, nu ska jag gå.

God natt!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0