FEL BUSS!

Hej!

Igår skulle skolan vara på allvar, men det blev det inte alls. Istället blev det massor av tal om vad vi skulle arbeta med nästa vecka - blablabla och så. Det är jättetråkigt att bara lyssna på än att jobba!!!

Det är bättre att jobba än att lyssna, ärligt talat.

Idag var det också massor av tal om vad vi skulle arbeta med nästa vecka.
Nu säger jag det här. SLUTA BABBLA OCH GE OSS ARBETE!!!

Vi slutade klockan 14:20.

Jag och Sofia gick direkt till receptionen och frågade efter Åsa Klingberg. Vi skulle hämta våra busskort hos henne, men kvinnan sa att Åsas kontor låg i stan i Vasatorget. Så vi bestämde oss för att hämta den imorgon istället för vi orkade liksom inte gå dit och hämta.

Jag och Sofia gick in i en djuraffär för att kika på söta smådjur. Det var massor av söta råttor, möss, fåglar, kaninar och marsvin. Gud, de är så söta!!! Jag filmade tre ökenmöss. De var så himla roliga och lustiga!!! Jag och Sofia bara skrattade och skrattade. Jag ska lägga in videon på youtube någon dag. Men inte just idag.

Sedan följde Sofia mig till min busshållsplats. Jag var osäker på vilken buss jag skulle ta för att åka till Norra Bro. Så bestämde jag mig för att ta en risk och ta buss 727. Det var rätt, men det fanns två olika. Jag tog den första - mot Pålsboda. När bussen var på väg till Ekeby Egna Hem började jag inse att något var fel. Och det var då jag insåg att jag hade tagit fel buss! Jag tryckte direkt på "stopp" och hoppade av i Ekeby Egna Hem. Jag smsade till Lolo direkt - Lottas mamma - om att hon skulle hämta mig så hon kom och hämtade mig. Jag hade rätt att det var fel buss, men jag TOG en risk som sagt. Jag är inte en sån person som är rädd för att ta risker. Jag är modig och tar alltid risker, oavsett vad.

Nu sitter jag här vid datorn och håller på att översätta bilder, som jag vill spara, till min USB minne som jag köpte idag under lunchrasten.

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Lotta

pålsboda! :p och du, jag får ta och följa med dig i bussen någon gång. :p men det är lätt, det ska vara 726 ODENBACKEN eller 727 pålsboda VIA norra bro. och busstiderna är: halv 4, 4, halv 5, halv 6, kvart i 7, kvart över 8, kvart över 9. kan förklara för dig irl senare. :) om du vill veta något ang buss, fråga bara! ;)

2008-08-22 @ 13:52:55
URL: http://naturelle.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0