Film - Titanic.


Jag har inte tittat på Titanic idag men jag vill ändå berätta om den. Leonardo DiCaprio och Kate Winslet har huvudrollerna som Jack och Rose.

Handling:
Jack Dawson är en fattig kille som lever en dag i taget och följer vindarna. Hans liv tar en oanad vändning när han segrar i ett parti poker över två svenskar. Jack och hans bästa vän vinner biljetter till Titanics jungfrufärd och med rykande steg tar de sig till båten som snart lämnar Southamptons hamn. Hans vinst kommer senare att visa sig vara mycket värdefull då han träffar den rika och vackra Rose DeWitt Bukater. Jack räddar Rose från att ta livet av sig och från redan första mötet tänds deras hjärtan för varandra. Problemet är inte bara att hon är överklassdam och han en fattog konstnär utan att Rose ska gifta sig med sin fästman som också är med på båten. Rose och Jack håller ihop under hela resan och de lovar att de aldrig ska glömma varandra. Kommer dom någonsin att skiljas åt...?



Kommenter:
Den är en bra och underbar film! Jack och Rose är jagade av hennes fästman samtidigt som de försöker undkomma katastrofen blir spänningen mycket hög och man sitter som på nålar under stora delar av filmen. Hur som helst är Titanic en fantastisk upplevelse och en mycket sevärd film. Utan utantag är Titanic den bästa filmen jag någonsin sett. Helt otroligt vann filmen faktiskt 11 Oscar, 3 Oscar-nomineringar för handlingen! Jag kan inte beskriva hur mycket filmen betyder för mig. Den är bara... en mycket värd film att se på! Jag gillar även scenerna där hur Jack och Rose säger till varandra "Hoppar du så hoppar jag". Jag ler bara hela tiden varje gång de säger det. Titanic är en av mina favoritfilmer och kommer alltid att vara det trots allt! Jag rekommenderar den STARKT!

Betyg:
5 av 5.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=26HJ52yRz2s&feature=related

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0