Film - Road to Predition.


Idag såg jag på en av mina favoritfilmer Road to Predition, som jag spelade in igår på tv3, med Tom Hanks och Tyler Hoechlin i huvudrollerna som Michael och Michael Jr Sullivan.

Handling:
Michael Sullivan är en medelålders man med familj. Vad bara han och hans fru vet om är att han jobbar som torped för John Rooney, en ännu äldre irländsk maffiaboss som styr en stad inte så långt från Chicago. Under en av Michaels "utflykter" så råkar en av hans söner - den äldre - gömma sig i baksätet och se hela paketet. De lovar varandra att inte prata om det och hålla det som en hemlighet. Men maffian får reda på det och en kväll när både Michael och hans äldre son inte är hemma så blir hans fru och hans yngre son mördad av maffian. Av rädsla och av säkerhetsskäl far Michael och hans äldsta och enda son på en hämnd resa genom landet...



Kommenter:
Den är en skitbra och spännande film! Helt klart det bästa film med Tom Hanks jag sett. Båda Tom Hanks och Tyler Hoechlin är två bra skådisar. Jude Law är också en bra skådis. Han spelade en elak skurk med det fula håret. Han var en pressfotograf, han fotograferade bara döda. Vet ni vem spelade Martin i Sjunde Himlen? Det är Tyler Hoechlin! Han är jättesöt! Ni måste verkligen se på denna filmen. Denna filmen är en spänning och bra hämndfilm. Bättre än Kill Bill, haha. Jag rekommenderar den!

Betyg:
5 av 5.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=IjbSYkY5hVA

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0