P.S jag älskar dig!

Hej!

Idag började jag klockan 08:10 och slutade 12:10. Jag och min klass fick heller inte så mkt arbete idag. Vi fick bara en uppgift var och en - gå ut till stan och kolla på styltfönstret. Vi skulle välja båda fulaste och finaste kläder.

De fulaste kläderna på LINDEX valde jag byxorna som hade för hög midja, och till den hade dockan ett vitt t-shirt med svart/grå sjal. Inte alls så snyggt! De snyggaste kläderna på LA BOCCA valde jag ett halvlångt vitt linne med svart legging. Den passar utmärkt till fest. Vad annars? När vi var klar insåg vi att vi hade en och en halvtimme på oss att gå tillbaka till skolan. Så vi stannade på mc för att Jelena var hungrig. Jag och Sofia gick snabbt tillbaka till skolan för att hämta pengarna. Vi var också hungriga. Jag lånade hennes eftersom jag hade mina pengar i mitt bankkort. Jag åt en cheeseburgare och drack läsken sprite. Sedan kom Jelenas kille Viktor som också går på virginskaskolan. Vi gick tillsammans tillbaka till skolan men jag och Sofia var snabbast tillbaka, eftersom Viktor och Jelena stannade då och då och hånglade, haha. Kanske inte? Eftersom jag såg det inte men jag gissar det bara, haha! Vi mötte Britt, vår mentor, och gav henne all arbete vi gjorde utanför skyltfönstret. Sedan hade vi rast i 10 minuter. När rasten var slut hade vi matte. Sedan var det slut för dagen. Bara två lektioner, det är skitskönt ju!!! Haha.

Jag och Sofia skulle gå till Vasatorget 1 för att hämta våra busskort. Men vi gick vilse, eller inte. Vi stannade på halva vägen och vi var osäkra på vilken väg vi skulle ta. Så vi gav upp till slut och gick in Krämaren Köpcentrum och kollade runt. Jag passade då på att hämta ut 100 kr ur mitt bankkort. Sedan gick vi till ICA för att jag var sugen på att köpa en film. Men det fanns inte, så jag köpte lösvikt godis och så köpte jag också en över 400 sidor bok "P.S jag älskar dig!".

Vet ni att det också finns en film? Den ska jag se senare i kväll eller imorgon, för jag håller just nu på att ladda ned den från tankafett. Jag längtar redan att se på den! Jag vet att den är en jättebra film eftersom många säger det. Jag litar helt klart på dom. Jag har ju typ läst halva boken nyss - det var så spännande och så bra! Jag blev rörd då och då.

Efter Krämaren Köpcentrum gick jag och Sofia till min busshållplats. Jag vet fortfarande inte hur, eftersom jag tog ju fel buss igår. Sofia gick till sin busshållplats för att hennes buss var på väg att komma till våghustorget. Jag bestämde mig för att ta samma buss som igår fast jag skulle istället hoppa av i Almbro - 2 km från min fosterfamiljs hem. Så jag tänkte att jag skulle kunna promenera. Jag satt och väntade i typ 25 minuter tills jag till sist gav upp och smsade Lolo om inte hon skulle kunna hämta mig. Jag orkade då inte vänta längre och jag ångrade mig också. Jag orkade ändå inte promenera eftersom det ösregnade ju ute som fan. Jag ville liksom inte bli blöt! Anders och Lolo kom äntligen och hämtade mig. Lolo frågade mig om jag hade hämtat mitt busskort än. Jag sa nej. Hon frågade vart jag skulle hämta det. Jag sa "Vasatorget 1" och de körde mig dit direkt för att få det hela att vara klar. Till min stora förvåning var Vasatorget 1 ju jättenära Café 019. Varför fan tänkte jag inte på det? Haha. Jag och Lolo gick upp och vi fick veta att mitt busskort hade skickats till virginskaskolan till Irene. Inombords skrek jag. Jag, Anders och Lolo åkte dit direkt. MEN! Irene var inte där och skulle återvända på måndag!!! Inombords skrek jag som fan igen. Så mötte vi rektorn och jag fick istället ett papper som jag bara skulle visa upp för busschauffören. Så enkelt. Jag ska hämta mitt busskort på måndag. Hoppas att det inte blir kaos igen på måndag som idag. Efteråt åkte vi äntligen hem.

När jag var hemma satt jag mig vid datorn direkt för att kolla om nedladdningen av OTH femte säsongen avsnitt 15 och 16 var klara. Och det var det, så jag kollade på dom avsnitten direkt. Sååå bra! Så rörd jag blev när jag såg på dom, haha.

Sedan låg jag i mitt rum och fortsatte läsa min bok som jag köpte idag i ICA. Nu sitter jag vid datorn igen och surfar runt. I kväll ska jag se på Casanova med Heath Ledger som kommer idag klockan 21:00 på kanal5. Jag längtar redan!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: k)

haha vetej, du kanske ej vill att jag ska komma fram och säger HEJ :d

2008-08-22 @ 19:58:09
URL: http://hejjagheterkalm.blogg.se/
Skrivet av: ahlin'

Har sett dig i stan några ggr ;)

2008-08-23 @ 12:54:21
URL: http://malinaahlin.blogg.se/
Skrivet av: Larven

Oturligt för er ^^

2008-08-23 @ 17:43:26
URL: http://doubles.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0