Örebro.

Hej!

Nu är jag hemma i tråkiga Vaggeryd. Jag längtar tillbaka till mina underbara kompisar i Örebro. Jag åker tillbaka dit på söndag igen och stannar där två veckor.

Igår fyllde jag sjutton år gammal. Jag kan inte fatta det. Verkligen inte! Det känns som om jag fortfarande är sexton år gammal. Tiden går tyvärr väldigt fort. Men sånt är livet när man har roligt.

Igår slutade jag kl 11:30 trots att jag egentligen skulle sluta kl 14:20. En lärare var sjuk så vi fick sluta tidigt. Yeeeeah! Sofia följde med mig hem till fosterfamiljen. De skulle fira mig för att jag fyllde sjutton år. Jag fick ett presentkort på 200 kr i H&M av Anders, Lolo, Lotta, Tina och Clara. Jag blev glad och tackade direkt. Jag handlar ju alltid kläder på H&M. Vi åt "kinamat" - ris, currysås och kyckling. Efteråt åt vi en tårta. Muuuuuuuuuuums! Sedan förslag Lolo att Sofia kanske kunde sova över hos mig men det gick tyvärr inte. Sofia skulle göra i ordning i hennes rum och så skulle hon också packa. Så jag fick en idé. Varför inte jag kunde sova över hos henne istället? Sofia frågade sina fosterföräldrar och de sa ja! Då packade jag saker jag behövde. Tandborste, tandkräm, pyjamas, några dvd och så. Jag och Sofia åkte hem till henne från min fosterfamilj kl 18:20.

När vi var hemma hos henne så gjorde hon sig i ordning. Städade sitt rum och så. När hon var klar tittade vi på 27 dresses. För att Sofia ville se på den. Sedan när filmen var slut lade jag mig direkt och somnade kl 23:30.

Idag började jag kl 08:10 och slutade kl 12:00. Vi skulle egentligen sluta kl 12:10. Tio minuter tidigt - så jävla skönt! Sista lektion var matte. Jag trodde aldrig att jag skulle koncentrera mig så värst på matte som jag gjorde då idag. Jag jobbade rätt hårt och gissa vad hände? Jag fick rätt på alla uppgifterna! Fan vad glad jag blev! Jag är så stolt över mig själv.
Jag, Sofia och Ida S, som kom till oss i skolan, gick tillsammans till våghustorget. Vi tog en buss därifrån till tågstationen trots att det egentligen var så nära dit. Jag ville gå men inte Sofia och Ida S. Så jävla latmaskar! Haaha... Mitt och Sofias tåg skulle komma kl 13:10. Vi mötte många där på tågstationen som också skulle åka med samma tåg som mig och Sofia. Sabina, Lina, Laura, Nico, Max, Sonny, Eleonora, Heidi osv.

Jag läste äntligen klart P.S jag älskar dig! idag, som jag lovade mig själv att satsa på idag, haha.

Idag hade jag också en födelsedagsfest. Jag fyllde ju sjutton år igår. Jag önskade mig bara en. En laptop. Min mamma sa till mig idag innan jag åkte hem från Örebro "Förvänta dig ingen data. Det blir i oktober som jag sa förut". Jag trodde på eftersom jag visste att hon inte skulle ha råd med en laptop. När jag fick en present insåg jag att jag bara hade fått en. Då fattade jag direkt att det kanske skulle vara en laptop som jag önskade mig länge. Jag öppnade snabbt och det var.... en laptop! Jag blev direkt glad! Jag tackade alla direkt, haha.

Nyss såg jag halva på filmen P.S i love you som jag laddade ned i fredags förra vecka. Jag ska fortsätta se resten imorgon. Jag såg en timme. En timme kvar. Jag får nog titta på Never Back Down som jag också laddade ned i fredags förra vecka. Den vill jag hellre se, haha.

Just nu sitter jag vid min laptop och surfar runt. God natt!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: Sofia

haha, vad roligt att du fick laptop ändå ;)

2008-08-30 @ 00:50:30
URL: http://sarvidsson.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0