Kanske bio imorgon :b

Hej!

Idag har jag varit med min världens bästa bästis Therese hos hennes fosterfamilj - de bor i en lägenhet mitt i stan. Anders och Lolo körde mig hem till henne, för att de skulle hämta Lotta som hade sovit över hos Therese från igår. Jag och Therese gick in och hon visade mig runt i lgh. Det är en jättefin lgh - alla rum är typ LIKA stora. Jag önskar att jag hade bott där, haha. Nej jag menar att jag önskar att jag hade bott i stan. Om jag hade bott i stan så skulle jag promenera till skolan varje dag. Men skitsamma, jag är ändå nöjd att jag bor i Norra Bro på landet. För det är lugnare där. Och till och med mysigare kanske. Hur som helst så gick jag och Therese till ICA och hon köpte läsk, och mat och så. Jag köpte en boll till Zeke och en leksaksmus till katterna. De är två "hej-presenter" till mina kära djur när jag är hemma i Vaggeryd nu på fredag. Sedan gick jag och Therese till café Vardagsrummet som är på första våningen från Thereses fosterfamiljs lgh som ligger på andra eller tredje våningen. Vi köpte en baguette med kyckling och currysås där. Jag och Therese gick hem till lgh igen och vi började äta. Vi såg på en film som heter Fantasic Four II. Den är jättebra. Och den är nog bättre än ettan, ärligt talat. Sedan när vi hade ätit baguette med kyckling och currysås klart så åt vi glass efteråt. Muuuums! Under filmen pratade vi också självklart. Vad annars? När filmen var slut frågade Therese mig om jag ville att vi skulle sitta vid hennes laptop en liten stund. Jag sa ja. Therese satt först och surfade. När hon skulle på toaletten så var det min tur. Jag kollade runt lite. Sedan gick vi till min busshållplats i tågstationen. För att jag skulle åka hem och Therese skulle sticka till sina kompisar. Äntligen den här gången var det rätt buss! Lotta förklarade för mig att om jag ville åka till Norra Bro så måste jag ta bussen som heter "727 Påsboda via Norra Bro". Igår tog jag ju bussen som heter "727 Påsboda". Bara så där, det måste stå "via Norra Bro" också. Det är rätt, ja. Men då skulle jag av i Almbro och promenera hem i 2 km. Så klart det gör inget för mig, men ändå är det bra för mig att veta skillnaden på bussen "727 Påsboda" och "727 Påsado via Norra Bro".

När jag var hemma satt jag mig vid datorn och skulle kolla på filmen P.S I love you som jag laddade ned igår. Men jag fick bara se på den 10 minuter, för datorn stängde av sig själv. Jag tror det är därför jag laddade ned många igår. Men skitsamma, jag har ändå sparat den filmen i min USB minne som jag köpte för några dagar sedan. Jag får titta på den hemma i Vaggeryd istället!

Nyss bestämde jag och Sofia oss att vi skulle titta på The Mummy 3 imorgon på bio. Men Sofia skulle fråga sina fosterföräldrar först. Hoppas att det blir av!

Nu ska jag gå och kolla runt. Hejdå!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0