Jag har aldrig varit så rädd förr.

Jag har märkt att jag aldrig har varit så fruktansvärt rädd förr! Det är jag nu. Så fruktansvärt rädd. Och orolig! Det är bara exakt 4 dagar kvar, det är då mitt gymnasieliv börjar.

Jag har gått på vänerskolan i hela 10 år. Det har varit som mitt andra hem. Och nu ska jag lämna vänerskolan bakom mig och börja på virginskaskolan. Jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma NU på måndag! Jag kan verkligen inte fatta att det nu är dags för ny skola, ny klass, ny miljö och nya kompisar. Det känns så jättekonstigt. Och jag är rädd.

Jag vill absolut inte börja i ny skola. I alla fall inte just nu. För att sanningen är, jag är inte redo! Men när den dagen är kommen, kommer det att vara en otrolig speciell dag för mig. Allt är så mycket nytt för mig.

Jag är mest rädd för hur det kommer att gå för mig där i Örebro. Tänk om jag blir mobbad/kränkad? Tänk om jag hoppar av? Tänk om jag inte får nya kompisar? Tänk om jag blir ensam? Tänk om jag inte trivs? Det är allt jag hela tiden tänker på. Jag gör vad som helst för att sluta tänka så, men det är svårt när jag båda är rädd och orolig.

Men nu är jag säker på att jag KOMMER att klara mig i Örebro som alla mina vänner säger. Några av mina vänner ska dessutom också läsa medieprogrammet som mig så det är lugnt för mig så länge de finns omkring mig i fyra hela år på virginskaskolan.

Det kommer att vara en nytta för mig i Örebro. Högre krav och nya klasskompisar. ÖNSKA MIG LYCKA TILL!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: maria

jag tror att det kommer gå superbra för dej! :) jag minns min första dag i gymnasiet som om den vore igår, jag har nog aldrig varit så nervös innan i hela mitt liv, men det funkade och jag fick de 3 bästa åren i mitt liv! :)

2008-08-14 @ 23:50:15
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Skrivet av: Sofia

Jag har inte varit så rädd förr heller, jag tänker mycket på gymnasielivet, hur det ska gå och såna saker. Och det kommer att gå bra för oss alla när vi har vant oss! =) Men dessutom ska det bli kul att börja på gymnasiet xD

2008-08-15 @ 01:07:44
URL: http://sarvidsson.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0