Imorgon är det på allvar.

Hej!

Jag märkte att jag inte har bloggat igår. Jag har rätt dåligt samvete för det, haha.

Just nu måste jag bara berätta hur jag har det i Örebro. Igår började jag kl ett och idag började jag kl halv tio. Jag och MPD8 - som min blivande klass heter - var i något rum och fick träffa våra faddrar. Jag fick två faddrar som heter Frida och en tjej till som jag tyvärr har glömt namn på.
Sedan fick vi MPD8 rundvandring av alla faddrar. Matsal, biblioteket, idrottshall, elevhälsan, bildsal, teckenspråksal, datasal, lärare arbetsrum, hörsel-audionom, nödutgångar och uppsamlingsplats osv.
Virginskaskolan är ganska stor. Risbergskaskolan är störst, virginskaskolan större och tullängsskolan stor. Och sista men inte minst kvinnerstaskolan som är rätt liten.
Sedan hade vi lunch kl 11:00 till 12:00. Jag och Sofia A tyckte maten var äcklig, så vi gick till mc donald's och åt där istället. Det tar bara 5-10 minuter att gå dit. Så nära, skönt! Varje gång mat är äcklig så kan vi ju alltid gå till mc.
Vi skulle träffa vid "rökar-platsen" utanför skolan. Men så blev det inte, jag fick ett sms av Frida som sa att vi skulle träffa vid mc istället och att hon fick mitt nr av Lotta - hon som jag bor hemma hos.
Så jag och Sofia gick dit efter att ha varit inne i Krämaren Köpcentrum, för att hon skulle till toaletten. Men sedan fick jag ett sms av Frida igen att vi skulle istället träffas vid Burger King. Så vi gick raka vägen dit.
Jag, Sofia, Emma, Anna - min klass - och våra faddrar skulle till Wadköping för att fika där med våra medielärare. Vi satt och pratade.
När vi hade fikat klart så gick jag och Sofia tillsammans till Krämaren Köpcentrum för att jag skulle köpa ett randig block, ett rutig block och en pärm som jag måste ha för att kunna jobba med svenska, engelska, matte, medie och så. Jag får ju inte dom av skolan. Vi måste köpa saker - ALLDELES SJÄLV! Så är alla gymnasie, jag beklagar. Lås hade jag redan köpt igår.

Klockan tre hämtade Anders mig - Lottas styvpappa. Vi åkte hem. Jag orkar inte vara med kompisar idag, jag vill vara hemma och ta det lugnt. För det behöver jag faktiskt en-två gånger i veckan.
Jag har bestämt mig att jag ska välja en dag som jag alltid ska vara hemma varje vecka. Det blir lättare då.

Jadå, nu sitter jag här vid datorn och surfar runt lite. Jag återkommer och bloggar mer sen i kväll tror jag. Ha en trevlig kväll!

P.S Imorgon börjar vi skolan på allvar. Jag börjar kl halv elva!!! Yeeeeah! D.S

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: johanna

Vill du bli dagens blogg i min blogg?

Kommentera då minst 3 inlägg så är du med i lottningen (endast seriösa kommentarer)

CIAO

(ursäkta reklamen)

2008-08-19 @ 16:42:26
URL: http://baarahon.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0