Film - Eight days to Live.


Igår såg jag på Eight days to Live på kanal5 med Shawn Doyle och Kelly Rowan i huvudrollerna som Tim och Teresa Spring (på bilden).

Handling:
Nittonårige Joe Spring ska åka till en vän men kommer aldrig fram. Han har kört av vägen i den kanadensiska vildmarken och ligger skadad i bilvraket. Hans mamma Teresa vägrar ge upp och söker dag och natt efter sin förlorade son. Ska hon hitta honom innan det är försent?

Kommenter:
Den är baserad på en verklig händelse. Så sjukt bra och gripande och spännande! Den är nog den bästa verklighetsbaserade filmen jag sett! Jag grät som fan då och då. Elva kilo på en vecka - helt otroligt!!!!!! Jag säger inte vad jag menar med elva kilo. Jag berättar tyvärr heller inte hur den slutade - lyckligt eller sorgligt. Ni får helt enkelt se den själv. Jag rekommenderar den starkt!!! Och en sak... Kelly Rowan, det är hon som spelade Kirstin i OC.

Betyg:
5 av 5.

Trailer:
Det finns tyvärr ingen trailer. Men jag lovar er att den är jättebra. Och jag måste tyvärr säga att den filmen inte finns på dvd att hyra eller köpa. Den kommer bara på tv. Så ni får ha tålamod tills den visas på tv igen. Kanske om fyra år? Men man kan ju alltid ladda ned den OM den finns. Ni får leta och kolla om den finns att ladda ned :P


Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.
Skrivet av: N

Tack för tipset! :)

2008-08-12 @ 23:56:13
URL: http://enterthecircus.blogg.se/
Skrivet av: ilhana

oj, vilken kool blogg! snyggt!

2008-08-12 @ 23:56:34
URL: http://sorandom.org/
Skrivet av: Emma

fin blogg du har ! kul att läsa!

besök gärna min, ha en bra dag =)

2008-08-12 @ 23:56:37
URL: http://emmalevison.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0