Göteborg mässan.

Jag har inte hunnit skriva vad jag gjorde igår i Göteborg. Så jag skriver det här och nu!

Igår på morgonen klockan 08:51 åkte jag och mina kusiner Nathalie & Cassandra tåg (som varit i Vänersborg hela veckan för att lära sig teckenspråk) från Vänersborg. Jag var ledig från skolan hela dagen, eftersom jag hade aldrig tagit ledigt hela läsåret 2007/2008 så jag fick ledigt igår. Det var så jävla skönt, för jag behövde det verkligen! Plötsligt stannade tåget vid en skrotfrag *stavas?* för att någon/något hade fallt över spån. Vi skulle vänta i 20 minuter, sa Cassie. Men vi fick vänta i jävla nästan 40 minuter! Vi skulle ha varit framme i Göteborg klockan 10:00 så jag smsade mamma om det. Men som tur var, var de inte i Göteborg förrän klockan 11:00. Jag, Nattie och Cassie var framme i Göteborg klockan 10:56 och där stod min mamma, min moster Jennie och min syster Alexandra och väntade.
Sedan gick vi iväg till en plats där man kunde låsa in väskor och så inne i centrumshuset. Vi lade våra väskor där och jag tog bara med min gröna handväska och min mobil med mig. Sedan gick jag, mamma, moster Jennie, Sanna, Nattie och Cassie till centrum för att åka spårvagnen. Vi hoppade av på en plats och promenerade ungefär 5 minuter till huset där mässan pågick i.
Fan så mkt folk det var där! Gissa hur irriterad jag blev på alla som bara puttades fast de visste att jag stod där jag stod! Ändå så krockade de på mig! Jag började bara bli ännu mer irriterad varje gång någon krockade på mig... Men det var ingens fel att det var så mycket folk där. Många hästgrejer var ju såld så många folk ville köpa!
Jag såg en gratis försäljning där man fick ta hur många man ville. Jag tog tre gosedjur (katt, häst och ko), två pennor, ett nyckelhalsband och massor av godisbitar!
Och så köpte jag också en tröja med tryck "Vem fan uppfann tonåringen" för 80 kr.
Jag, Sanna och Cassie tittade på en modevisning klockan 13:25 men vi såg bara ungefär fem minuter. Vi gick iväg och fortsatte fönstershoppa.
Sedan klockan 16:00 satte jag, Sanna och Cassie oss bredvid catwalken för att vi ville vila efter att ha gått hela dagen (vi hade ont i fötter) och så skulle vi också titta på modevisningen som skulle börja klockan 17:00.
Klockan 17:00 började modevisningen. Den där gången tittade vi på hela. Vi alla - jag, Sanna, Cassie, Nattie, mamma & moster Jennie - tittade tillsammans.
Det fanns en så jävla snygg kille som hade halvlångt, brunt hår. Han var med på modevisningen och min moster Jennie sa att han hette Fredrik.
Ungefär klockan 18:00 gick vi alla därifrån för att vi skulle åka hem med tåget klockan 20:00. Vi åkte spårvagn till centrumshuset. Vi åt på mc donald's där, eller som sagt åt vi på trappan.
Vi köpte mat på mc och när vi var klara såg vi att vi inte kunde sitta oss för att det var fullt så vi var tvungna att sitta oss på trappan istället och åt. Som om vi vore hemlös! Haha!
Precis innan vi skulle åka gick vi för att hämta våra väskor och så gick jag också på toaletten. Gissa vad hände!? När jag hade kissat då märkte jag att toapapper var slut! Jag fick panik men som tur var att jag hade mobilen med mig så jag smsade mamma.
En städerska kom med nya toapapper och lade in den under dörren till mig (du vet, sånt dörrar som alla offentliga toaletter har).
Sedan gick vi in i ett tåg till Falköping klockan 19:45. Tåget började åka klockan 20:00. Jag tittade på Good Luck Chuck på min bärbara dvd.
Vi var framme i Falköping klockan 21:00 och därifrån åkte vi klockan 21:20 på väg till Jönköping. Vi väntade i en hel timme i Jönköping på vår buss hem.
Haha vad jag, Sanna, Cassie, Nattie, mamma och min moster Jennie fnittrade när vi såg en punk kille som hade så lustigt hår. Det är verkligen svårt att beskriva hur han såg ut! Jag kan rita en bild någon gång men inte just nu för jag har ingen lust.
Äntligen kom bussen och vi steg på. Vi var hemma i Vaggeryd till sist klockan 23:55. Jag, mamma och Sanna var inne i vårt hus prick klockan 00:00.
Jag satte vid datorn direkt så klart och kollade runt på min bd och så laddade jag också upp bilder från igår i Göteborg. Ni kan kolla dit om ni vill men då måste ni be om mitt gästlösenord!

Jag måste säga att det har varit jätteroligt i Göteborg!

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0