Film - The Mexican.

image190
Igår såg jag på The Mexican på tv4. En riktigt bra film!

Handling:
Jerry Welbach ställs inför två ultimatum. Hans chef och tillika maffiaboss, kräver att han ska resa till Mexiko och hitta en oersättlig antik pistol som går under namnet Mexikanen, och hans flickvän Samantha hotar att lämna honom om han inte upphör med sitt samarbete med maffian. Jerry inser att det viktigaste är att hålla sig vid liv så han ger sig iväg till Mexiko. Att hitta pistolen visar sig vara mycket lättare än vad han trott däremot får han problem med att ta sig hem. Enligt sägnen vilar en förbannelse över pistolen, en förbannelse Jerry börjar tro på speciellt när Samantha tas som gisslan av en yrkesmördare...


Kommenter:
Den är en bra film! Jag måste säga att Brad Pitt och Julia Roberts var ett sött par som bara bråkade hela tiden i filmen. De var så roliga, måste jag säga! Och Brad Pitt var så jävligt snygg i filmen! Jag kunde inte hålla mina ögon borta från honom. Men... SE PÅ DEN!

Betyg:
5 av 5.

Skådespelare:
Brad Pitt - Jerry Welbach
Julia Roberts - Samantha Barzel
James Gandolfini - Winston Baldry
J.K. Simmons - Ted Slocum
Bob Balaban - Bernie Nayman
Michael Cerveris - Frank
David Krumholtz - Beck
Castulo Guerra - Joe
Mayra Serbulo - Emanuelle 
M.fl.

Kommentarer som är kränkande mot mig eller andra - raderas och kommer inte publiceras.

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0